www.trz.cz www.ifktv.cz www.hz.cz www.hcocelari.cz www.trisia.cz 20. listopadu 2017 svátek má: KONTAKTY
Další zprávy
fotbal_B.jpg
17.11.2017 11:22:14
Fotbal Třinečtí fotbalisté svedou tuto sobotu na stadionu Rudolfa Labaje boj o první místo s Českými Budějovicemi. V případě výhry budou jistým půlmistrem. Výkop je v 10.15.  ...celý článek
Horní Lomná - kopie.JPG
16.11.2017 14:42:16
HORNÍ LOMNÁ - Ve sportovně rekreačním areálu v Horní Lomné vyrostla další část výletiště. Vedle dříve postaveného dětského hřiště tak teď stojí i dřevěný altán s krbem a dalším vybavením.  ...celý článek
DSC_0410 - kopie.JPG
16.11.2017 08:15:17
JABLUNKOV - Na začátku 80. let minulého století se v nejvýchodnějším městě setkávali čtyři Jablunkované. Chtěli se podělit o své dojmy z fotografování, se zkušenostmi z temné komory. Vše, co znali a uměli, odzkoušeli metodou pokus a omyl, pravidelně s plnými odpadkovými koši. A těchto pár nadšenců dalo základ fotoklubu, který letos slaví již 30 let.  ...celý článek
Kultura
16.11.2017 08:15:17
JABLUNKOV - Na začátku 80. let minulého století se v nejvýchodnějším městě setkávali čtyři Jablunkované. Chtěli se podělit o své dojmy z fotografování, se zkušenostmi z temné komory. Vše, co znali a uměli, odzkoušeli metodou pokus a omyl, pravidelně s plnými odpadkovými koši. A těchto pár nadšenců dalo základ fotoklubu, který letos slaví již 30 let. ...celý článek
Právník radí
10.11.2017 13:20:51
Náklady exekuce rozumíme odměnu exekutora, náhradu paušálně určených či účelně vynaložených hotových výdajů exekutora (poplatky, cestovní výdaje, apod.) náhradu za ztrátu času při exekuci, náhradu za doručení písemností, odměna a náhrada nákladů správce závodu, případně daň z přidané hodnoty. ...celý článek
Anketa
Zpravodajství TŽ-MS
Signál ke spuštění dal Ján Moder kopie B.jpg
03.11.2017 13:39:57
Dnes dopoledne projel první nahřátý ocelový blok modernizovanou válcovnou Třineckých železáren (TŽ). Začaly takzvané teplé zkoušky, které mají prověřit, jestli nově instalovaná technologie funguje správně. ...celý článek
Inzerce
45TH01.jpg
plakatDOD_nahled.jpg

Šroubárna Kyjov zavedla do výroby jedinečnou kontrolní linku

sroubarnaA.jpg
30.01.2014 13:27:00

Ani jeden vadný výrobek. To je cílem vývoje speciální kontrolní a třídící linky na vačky pro hřídele spalovacích motorů Šroubárny Kyjov, která je dceřinou společností Třineckých železáren. Linka byla uvedena do provozu v  lednu.

Linka využívá laserovou kontrolu povrchu, zákazníkům ze segmentu automobilového průmyslu tak zaručí stoprocentní kvalitu a nulovou vadnost zboží.

Značky jako BMW, General Motor, PSA Peugeot Citroën, pro něž Šroubárna Kyjov ve spolupráci s dodavatelem vačkových hřídelí dodává, mají na kvalitu výkovků přísné požadavky. A to jak po stránce struktury po žíhání, tak v rozměrech, tvaru výkovku a dalších parametrech výkovku. „Taková kontrolní linka v Evropě neexistuje. Do stavby prototypu jsme se pustili s  firmou ELCOM a její ostravskou divizí Virtuální instrumentace. Jde o složitý proces, protože linka musí v automatickém režimu spolehlivě identifikovat všechny druhy vad, které v průběhu výroby mohou vzniknout i přes veškerá další opatření,“ vysvětluje ředitel firmy Šroubárna Kyjov František Červenka.

Šroubárna od zavedení výroby zavedla celou řadu opatření. Například musela zajistit dodávky speciální oceli s omezeným obsahem uhlíku, což se podařilo ve spolupráci s mateřskou firmou Třinecké železárny. „Zvládnutí této technologie výroby je jeden z dobrých příkladů synergické spolupráce s naší mateřskou společností, což Šroubárně Kyjov poskytuje významnou konkurenční výhodu,“ podotýká technický ředitel Milan Krojzl. Za posledních pár let při výrobě vaček vyřešili také technologii pro přesný tvar vaček, značení výkovků, ověřování přesnosti tvaru už v průběhu výroby a specifické požadavky na výslednou strukturu materiálu.

Výroba vaček začala ve Šroubárně Kyjov v roce 2010. Zahájení výroby bylo odpovědí na hospodářskou krizi, která způsobila propad tržeb společnosti, která je z drtivé většiny produkce závislá na železničním sortimentu, jelikož jako jediná v České republice a jedna z mála v Evropě vyrábí železniční šrouby předepsanou technologií za tepla.

Velkou konkurenční výhodou Šroubárny Kyjov je, že se na tuto technologii výroby specializuje už od roku 1950 a postupně si začala vyvíjet i vlastní výrobní stroje. „To nám umožňuje zvyšovat výrobu, kvalitu, zmenšovat prostoje, rychleji se přizpůsobovat změnám ve výrobě. A díky tomu všemu můžu říct, že produktivita našich výrobních strojů je nejlepší v Evropě,“ uzavírá ředitel František Červenka.

Šroubárna Kyjov loni vyprodukovala 4,2 miliony kusů vaček z celkové produkce 64 milionů kusů výrobků, tento rok hodlá produkci zvýšit na 6,6 milionů a prognóza výroby nových typů vaček pro další roky je velmi optimistická. Stabilita na trzích v železničním a automobilovém segmentu a investice do vývoje jsou předpokladem pro zajištění zaměstnanosti v regionu. Šroubárna zaměstnává v současné době asi tři stovky lidí.

Petra Jurásková, tisková mluvčí TŽ - MS