www.trz.cz www.ifktv.cz www.hz.cz www.hcocelari.cz www.trisia.cz 20. listopadu 2017 svátek má: KONTAKTY
Další zprávy
20.11.2017 08:54:54
TŘINEC - Koncem letošního září vydala písničkářka Radůza své první vánoční album Studna v poušti. Obsahuje originální písně, které navazují na tradici českých i světových koled. Druhý prosincový den přijíždí zazpívat výběr z této desky do třineckého kulturního domu TRISIA.  ...celý článek
20.11.2017 08:32:45
ROPICE, FRÝDEK-MÍSTEK - Během soboty došlo ke dvěma vážným nehodám na kolejích. Vlak srazil mladého muže ve Frýdku-Místku a o hodinu a půl později v Ropici. Oba muži utrpěli při střetu s vlakem mnohočetná poranění. Mladík nepřežil.  ...celý článek
17.11.2017 11:22:14
Fotbal Třinečtí fotbalisté svedou tuto sobotu na stadionu Rudolfa Labaje boj o první místo s Českými Budějovicemi. V případě výhry budou jistým půlmistrem. Výkop je v 10.15.  ...celý článek
Kultura
20.11.2017 08:54:54
Právník radí
20.11.2017 08:46:17
Insolvenční řízení je druhem civilního procesu. Insolvenční řízení v sobě spojuje prvky řízení nalézacího (klasické řízení před soudem, jehož cílem je stanovení toho, co je právem) a řízení vykonávacího (soudní výkon rozhodnutí a exekuce). ...celý článek
Anketa
Zpravodajství TŽ-MS
Signál ke spuštění dal Ján Moder kopie B.jpg
03.11.2017 13:39:57
Dnes dopoledne projel první nahřátý ocelový blok modernizovanou válcovnou Třineckých železáren (TŽ). Začaly takzvané teplé zkoušky, které mají prověřit, jestli nově instalovaná technologie funguje správně. ...celý článek
Inzerce

Robinson žije kurzy přežití a cílí i na mladé hasiče

Radovan Koreň se z ostrova vrátil do dřívějšího života. Foto: tm
21.04.2017 08:55:03

DOLNÍ LOMNÁ - Ač někteří televizní diváci žijí sledováním Robinsonova ostrova, jeden z jeho protagonistů, Radovan, už několik měsíců žije svým životem – provozuje chatu v Dolní Lomné, zároveň jako válečný veterán jezdí na přednášky a pořádá pobyty pro mladé hasiče.

Avšak otázkám na Robinsonův ostrov se nevyhne, hlavně v době, když byl z hlavního ostrova vyloučen na vedlejší. „Nečekal jsem, že nějaký druhý ostrov existuje, a byl jsem smířený, že půjdu na hotel a dám si cigárko, kávičku, pivečko,“ svěřil se Radovan Koreň z Dolní Lomné. Ale vše bylo jinak. „Když jsem pak na druhém ostrově uviděl tři již také vyloučené zoufalce, podlomila se mi kolena. Říkal jsem si, to snad ne. Byl jsem smířený s koncem, ale vše ještě pokračovalo,“ řekl Koreň. Podle něj byl druhý ostrov jiný. „Obdivoval jsem obě holky – Lucku s Terkou, které tam byly nějakých čtrnáct dnů a byl to pro ně Alcatraz.
„Byly pořád spolu a pomalu začala fungovat ponorková nemoc. Já jsem přizpůsobivý a zvykl jsem si hned. Pro mě bylo důležité vyřadit Mílu, což se povedlo a hra pokračuje dále,“ nastínil robinson, který během hry nemyslel na to, zda se zalíbí divákům. „Nepřemýšlel jsem o tom. Jaký jsem byl na ostrově, takový jsem i v civilu. Jsem blázen a bláznem zůstanu. Myslím si, že jsem hrál čestně,“ svěřil se Koreň a upřesnil, že měl strategii, o které se s nikým nebavil.
Podle něj se průběh hry mění ze dne na den a člověk nemůže věřit nikomu – na ostrově věřil jen Davidovi. „Když se mění situace, musíš reagovat, ať se dostaneš co nejdál – to znamená vyřazovat a vyhrávat soutěže. Někdy jsem zaprudil, ať na ostrově není nuda. Bylo to hrané, ale to dělávám i v civilu. Mě přátelé takhle znají. Ovšem na ostrově se někteří hodně přetvařovali, což jim mohlo v očích diváků i ublížit. Divák to pozná, proto jsem jim říkával, ať nejsou vlezdoprdelkové,“ zdůraznil Radovan.
Život s popularitou
Robinson si po návratu z dobrodružné reality show zvyká na život populárního člověka. „Někteří lidé chodí na chatu cíleně, aby viděli robinsona Radovana. Ale musím říct, že i když se procházím po Jablunkově, Třinci, Frýdku-Místku či Ostravě, nezaznamenal jsem negativní reakci. Naopak v jednom obchodě mi dvě sedmdesátileté dámy říkaly, že mi moc fandí a jsem jejich favorit. Potěšilo mě, že jsem oslovil i starší generaci,“ prozradil Radovan a přiznal, že lidé ho poznávají zřejmě kvůli jeho výraznému obličeji.
„Popularita mi nevadí. Ovšem je to zvláštní pocit, když se lidé o mně baví, pozorují mě a já dělám jako že nic. Avšak skončí hra a po měsíci po mně ani pes neštěkne,“ řekl Robinson a dodal, že v žádném případě nechce při provozu chaty těžit z momentální popularity. „Vím, že ne každý mi fandí, a bylo by to moc populistické. Ne každý by to vzal,“ upřesnil.
Dorazí hasiči z Mostů
Válečný veterán nezapře své geny pro dobrodružství. Pořádá zde kurzy přežití, sebeobrany, má zvláštní program pro školy. Chodí i na přednášky, ovšem ne jako robinson, ale jako válečný veterán, a hlavně vše dělá zdarma. Nejvíce blízké mu jsou děti. „Pro ně bych udělal daleko více, protože je mám rád. Na Severku přijíždějí mladí dobrovolní hasiči, a pokud to jde, dělám pro ně pobyt z pátku na sobotu zdarma. Již zde byli hasiči z Dolní Lomné,“ předeslal Koreň.
Například předsezonní soustředění s robinsonem čeká mladé hasiče z Mostů u Jablunkova, a to 21. a 22. dubna. „V pátek odpoledne se sejdeme a od hasičské zbrojnice půjdeme pěšky na chatu, kde nám Radovan slíbil malý, ale záživný program s vojáky. Děti si prohlédnou vojenskou výzbroj a výstroj, chatu a večer těm odvážnějším ještě uděláme nějakou stezku odvahy,“ řekl starosta SDH Mosty u Jablunkova Tomáš Kohut. Po přespání na chatě se hasiči ráno přesunou na Velký Polom a zajdou zřejmě i na Muřinkový vrch, pak zpět na chatu Severka a následovat bude sestup k hasičské zbrojnici.
„Mladí hasiči od 4 do 9 let, kterých máme jedenáct, půjdou všichni. Někteří alespoň první den na výšlap a program na chatě a pak je odvezeme domů. Poté máme skupinu dalších jedenácti mladých hasičů ve věku 10 až 15 let a ještě devět dorostenců od 15 do 18 let, což je celkem 31 dětí, z čehož je 14 dívek,“ vypočetl Kohut.
Dobrovolní hasiči z Mostů u Jablunkova se připravují jak na soutěže v požárním útoku, tak i silové TFA, kdy jejich sbor zatím jako jediný pořádá soutěž TFA Beskydský železný hasič i v kategorii mladých hasičů. „Tato naše soutěž proběhne 20. května společně s gulášfestem a řezbářským plenérem u dřevěnky GOTIC v Mostech u Jablunkova,“ upřesnil na závěr Kohut.